måndag 19 januari 2009

viktiga tankar

Inspirerad av Frida, anna, Anna Drott och med min egen hälsa i åtanke har jag nu beslutat mig för att starta en egen viktresa. Nu ska gravidkilona och alla andra onödiga kilon BORT!

Jag vet att jag kan om jag vill men självkänslan är inte på topp - så fråga och peppa gärna! Är jag på rätt humör kanske jag svarar;-)

Det är laddat med vikt och hälsa och samhället blundar många gånger så även jag. Ibland blundar man lite för många gånger. Det borde gå att prata mer öppet om vikt och hälsa än vad det faktiskt gör. Läkare och hälsovårdspersonal borde öppet kunna be folk ta tag i sin egen ohälsa - men det är svårt, svårt att se sanningen i vitögat.......

Utvärdering nästa onsdag.

5 kommentarer:

Frida - Doula i Östergötland sa...

Du kommer fixa det här, det kommer kanske inte kännas så lätt alla gånger men då finns vi här och hejar och stöttar - du grejar det!

Veronica Tingvall sa...

Heja, heja!
Det kommer du absolut att klara tror jag.

Jag skulle verkligen behöva utamana mig själv också. Nu när jag är hemma hela dagarna rör jag mig knappt någonting och sötsakerna bara hoppar in i munnen på mig:-) Synd att man inte bränner kalorier genom att sticka... Kanske ska jag också starta en egen utmaning till mig själv. Bloggen är ett så bra redskap.

Hoppas ni mår bra
Kram/Veronica

Sara sa...

Åh, redan två kommentarer! TACK!!! Vi mår bara bra här hemma!

Anonym sa...

Härligt Sara! Vad blir ditt hemliga vapen då? Spinning astidigt på morronen som förr eller? :)

kram på dig och lycka till!
/Soffe

Anonym sa...

Heja heja heja! You can do it!!