måndag 18 maj 2009

Dunk i ryggen och klapp på axeln!

Var så opepp och nere på jobbet idag. Negativ och nära att slå huvudet i väggen. Av stress, vanmakt, strul och annat. Det ÄR mycket för alla lärare just nu. Det är områden som ska avklaras, prov som ska rättas, betyg som ska sättas - ja listan kan göras mycket lång om man så vill! Nästa år ska jag banne mig låsa in mig någonstans i slutet på maj, början av juni! Näääråååå det är mycket roligt som återstår! Utomhusdagar i morgon och på onsdag och ledigt torsdag-fredag!

Jag masade mig i alla fall iväg till gymmet på eftermiddagen och möttes av en strålande glad tjej-i-receptionen-som-jag-inte-kommer-i-håg-vad-hon-heter. Hon såg till att jag gav järnet på träningen och peppade mig till max. Fick världens kick av den positiva energi som hon utstrålade! Snacka om att jag gjorde mig av med X antal stresshormoner där idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

I know the feeling...