torsdag 9 april 2009

Det blir inte alltid som man har tänkt sig.......................

Kräktrasor över hela huset. Trött kräkig liten unge. Glad påsk från familjen Cerne-Bergström!
Nävars.... men våra påskplaner fick totalt ändras om, rättså ångestladdat för en sådan person som jag! Kontrollfreak - javisst! Har laddat tvättmaskin nummer tre för dagen och jag tackar Gud för Barnkanalen på teve!

Skulle ha åkt till två av mina systrar i Sthlms skärgård i går och vidare till släkten i Dalarna. Nu får vi se hur läget blir. Åker nog till Ica och köper lite påskmat och påskmust så får vi påska lite här i stället! Underbara Sabine har redan bjudit ut oss till deras lantställe! Kanske åker vi dit om K är piggare...........

Tror att hon blev smittad antingen då vi var på besök på hennes förskola i måndags eller när vi stod bakom en familj i kön på apoteket i Ryd. Familjen försökte få råd av personalen om deras kräksjuke son. Att folk inte lär sig att hålla sina ungar inomhus när de är kräksjuka, det smittar ju värre än pesten! Dags att kavla upp ärmarna för att låsa in mig en stund i tvättstugan igen!

2 kommentarer:

Sabine sa...

Ja, det är klart att ni ska komma ut en sväng till landet. Det kommer att vara fantastiskt väder så det blir helt underbart därute!
Vi åker imorgon vid lunch antar jag och stannar till lördag eftermiddag.
Kom gärna - det vore kulkul :-)

Anonym sa...

Tycker synd om er! Finns inget värre än att vara magsjuk!! *hon med kräkfobi!*