onsdag 1 juli 2009

Ursäkta mig har du fått en så´n här?

.....den käcka raggningsrepliken kör Rädda Barnen med när de vill "ge bort" små söta broscher eller pins som de ju också kallas. Härom veckan var jag och Klara på Ica Maxi och de ville "ge bort" en sådan pins till oss. De räcker över den till Klara som sitter i lagom nyfiket läge i varuvagnen. Jag tackar trevligt och säger att jag är lite stressad men att jag gärna tar en broschyr och läser mer. Jag är inte dum i huvudet så jag förstår att dessa människor ju står där i insamlingssyfte. När jag vänder vagnen och går så säger de hallååå den där kostar ju hundrar kronor! VA? Jag fick ju den?! Orkar inte krångla utan säger lite lagom högt till Klara 1 1/2 år att vi bara fick låna den och titta på den och att de dumma tjejerna vill ha pengar för den. Närå det där sista sade jag lite senare....

Idag på Ikanohuset möttes vi i entrén av två söta sommarklädda flickor som återigen ville "ge bort" en liten pin. Jag kunde inte hålla mig och talade om för dem vad jag tyckte om deras (Rädda Barnens) insamlingstaktik. Skrämde nog upp dem lite men avslutade vänligt i alla fall!

5 kommentarer:

Frida - Doula i Östergötland sa...

Å fy vad oseriöst. Låter som när vi var Egypten och hela tiden blev påprackade massor skit, "special gift for you" hette det. Men man hann inte många steg förrens de var ifatt och ville ha dricks för "gåvan"! Irriterande!

Anonym sa...

Hej,

SKulle bara vilja fråga var du beställde din baby jogger? har oxå tittat på en sådan och den verkar verkligen hur smidig om helst. Vilken färg tog du till slut?

/Camilla, som hittade hit när jag sökte på just baby jogger :)

Anna-Karin sa...

You go girl! Är så jävla fult att göra så som de gör. Bra att du sa ifrån!

Sabine sa...

Håller med! jag är så jävla trött på dessa påhoppare på stan som kommer från allt från godel till greenpeace.
Det vimlar ju av dem överallt.
Give up!
Vad får de betalt för att gå på stan och hoppa på folk? Kan det vara värt det? Tror inte det.
Bra rutet bruden!

Anonym sa...

Fy vad fräckt! Snacka om att ha fel taktik!!