tisdag 28 juli 2009

Förskola, förskola, förskola, förskola....Det heter förskola Sara....

Shit ska min dotter börja för SKOLAN? Ja varför inte....

Jag försöker att bomba in begreppet i min hjärna för att inte "reta" någon.... Har man läst flera år på universitet och har en examen och en titel som är förskollärare så är man nog lämpad att ta hand om min dotter! (Hoppas jag i alla fall! ;-)) Men det är ju så mycket enklare och kortare att bara säga dagis så därför har jag kommit fram till en kompromiss.

Själva huset heter dagis och där inne bedrivs förskoleverksamhet! Jippie!!!! Smart va!? ;-)

Räknar ner dagarna och timmarna tills jag ska gå in genom grinden med min underbara dotter som växer för varje dag och lär sig allt fler saker! Ber till högre makterna att inskolningen skall gå planenligt. Undrar om de har desinfektionsdusch bara så att man inte får hem några svininfluensabakterier.....

3 kommentarer:

Sabine sa...

Jag tycker att du ska klä henne i en heltäckande plastdräkt och munskydd.
Då kan du nog känna dig säker
;-).

Kanske är det något som även vi på Tokis ska göra för att gå säkra?!

Kram

Sofia på Ryssagården sa...

Du får installera dusch på bron hemma så inte DAGISbacillerna kommer hem...

Se till att hon har klockan redo bara så att hon får mamma med sig när det är dags att börja...

Ser fram mot att ses

Anonym sa...

Shit jag försökte verkligen säga förskola men numer är det dagis för hela slanten. Skyller allt på våra Emma-böcker... Eller att det är svårt att lära gamla hundar att sitta?
Jag tror Ella kommer att älska FÖRSKOLAN men för min del blir det värre. Tycker det känns väldigt dubbelbottnat.