söndag 9 augusti 2009

Övning i positivt tänkande

I morgon börjar jag jobba igen efter massa lediga veckor. Det känns både upp och ner och denna söndag har varit en enda lång väntan känns det som.

För att inte deppa ihop alldeles kommer här en övning i positivt tänkande:

-Plocka fram ditt allra härligaste sommarminne, tänk intensivt på det en stund.
-Le ditt allra bredaste leende.
-Le lite till, sådär så att det nästan ser fånigt ut
-Ta en kopp kaffe
-Säg såhär: När det blir mörkt och kallt och tråkigt i vinter så ska jag minnas......

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch Sara, du vet vad jag tycker om livscocher! Nu ryser jag lite o det är inte av välbehag!

Sara sa...

oj oj oj anna, du har missat en dold sida av lilla mej! Det bor många styrkor i oss alla! (Det gäller bara att plocka fram dem, säg till om du vill ha hjälp!;-)

Sofia sa...

Bra tänkt syster.

Anonym sa...

Bra skrivet anna! Kunde inte ha sagt det bättre själv:-)

Sara sa...

Nej anna, du har nog missat att förklara det för mig? Tell me please?