måndag 17 maj 2010

Apoteksfusket





Blev tipsad av en kompis som hade köpt en billig hudkräm på Apoteket. Sagt och gjort knatade jag in på närmsta apotek och köpte den. Den var inte speciellt billig 105 kr för några ynka ml. Bara på skoj gick jag och Sabine in på lite olika apotek och kontrollerade priserna på lite olika produkter. Döm om vår förvåning när det kunde skilja trettio kronor mellan produkterna! Vilken jädra lurendrejeri. Billigast på just min hudkräm var Apotek1 inne på galleria Gränden, de fick även höra om vår lilla marknadsundersökning! Även bodylotion, ibumetin och fästingmedel för katt var billigare där. Man kunde även köpa huvudvärkstabletter för 18.50! Tilläggas skall att jag på hemvägen gick och lämnade tillbaka min hudkräm! Inte fasiken betalar jag 30 kr mer om jag inte behöver!

Det är en djungel med alla olika apotek som finns nu och jag tycker synd om alla äldre som kanske bara av gammal vana går till sitt lokala och kanske närmsta apotek och blir lurad på många kronor. Hoppas att det blir konkurrens i stället så att de sänker priserna! Hoppas även på en prisjämförelse snarast liksom de brukar ha om billigaste matvaruaffären!

Corren - vakna! ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är det som kallas konkurrens? När det inte längre är monopol utan finns flera aktörer är det klart att priserna varierar. Precis som att priserna är olika i mataffärerna.
Just det apotek du pratar om, i Gränden, var jag också och handlade idag. Fick en flaska body lotion på köpet av kassörskan! :-)

Sara sa...

Ha ha ha! Skojar du, fick du det gratis! Måste ha varit efter vi var där och fjäskade för dem och sa att de var billigast i stan! all heder åt Apotek1!!!

Maria Einarsson sa...

Hoppsan, det har du helt rätt i, det där med att kolla priser. Men jag är såå dålig på det, så tipsa gärna vidare=)

Anonym sa...

Sara - Nix, jag var där kl 10:00! :-) Sprang ju till bussen efter att ha träffat er.