måndag 31 maj 2010

Bakverksprovning!

Eftersom bakning under tidspress mitt i betygshets inte är min starka sida har jag delegerat! Jag har delegerat till världens underbaraste konditor Sabine! Idag svängde Andreas förbi och hämtade skörden som bestod av en hel matkasse med bakverk!!! Bakverken ska skänkas till Klaras dagis till försäljning under vårfesten i morgon! Så känner ni att ni vill lyxa till det med förstklassiga bakverk - kontakta Sabine!

Efter en provsmakning här hemma ger vi följande betyg och skriftliga omdöme. (Obs att vi delade rättvist på muffinsarna och tog en smakbit var, förutom marängerna, dessa tryckte jag i mig ett par stycken av....)

-Katalanska maränger MVG
(Saras favorit, choklad och maräng i en ljuv förförisk gemenskap. Lika hård och spröd som jag själv på utsidan men ack så mjuk och god inuti!)

-Äpple och kanelmuffins med crunch MVG

(Andreas favorit, vi känner en mjuk fruktig smak kanske med toner av vanilj eller något syrligt, ingefära? Lagom söt)

-Ananas-lime-kokos-muffins VG
Den här är något nytt, något fräscht, något för den moderne fikaren. En liten crunchig bit av äkta ananas hittade vi inuti också!

-Dumlemuffins G-
Jag letar och letar febrilt efter Dumlen - det är den jag vill åt! Längst ner - lite inkletad i muffinsformen finner jag den! Mums! Denna muffins var liksom inte så mycket mer, möjligen ska man lägga i en till Dumlebit, alternativt lägga den högst upp! kanske var jag lite för mätt på muffins när jag kom till denna smakbit....

2 kommentarer:

Soffe sa...

erkänner du att d e sabine som bakat el tar du åt dig äran på FÖRSKOLANS vårfest? ;)

Sabine sa...

Trevligt med betyg - jag verkar vara godkänd :-).
Fattar du att jag inte ens tjuvsmakade på ett enda av bakverken förutom en liten maräng....visst är jag duktig?!? :-)
Men jag var fan så sugen på en ananasochkokosmuffins....det blir till att baka mera tror jag minsann :-)