tisdag 10 juni 2008

Mormor är barnvakt och kebab ÄR snabbmat

Häromkvällen åkte jag med bilen en snabbis till macken och handlade lite mjölk. Det gick bra, lilla K sov som en stock både när jag for och kom. Nu ikväll var jag dösugen på kebab så jag skulle driva iväg och köpa det och sedan vidare till Hemköp för att köpa lite blöjor och annat.... Kollade så att lilla K sov och snusade gott innan jag for.

Jag hinner inte mer än in på kebabstället så ringer mamma på mobilen och ber mig komma hem. Jag hör lilla K som jätte-gråter i bakgrunden. Mormor har inte lärt sig alla tröst-knep ännu, hon påstår att hennes barn, dvs vi inte grät så mycket när vi var små..... (Antagligen hade hon bättre knep på den tiden!) Jag hade precis betalat för kebaben när hon ringde så jag sa till kebabgubben att jag kommer och hämtar den om en halvtimme för min bebis skriker därhemma, nej nej säger han jag gör den på en minut...och jädrans vilken fart det blev på honom. Begreppet snabbmat fick därmed en helt annan innebörd!

Fick i alla fall med mig kebaben, körde så det rykte om däcken och in och matade lilla K. Sedan matade jag mig själv på balkongen med den godaste kebaben i världen - från Salladsbaren här i stan! När man får en sån då vet man att det är sommar!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gött med chebabben! Kul att han kunde vara så snabb åt dig oxå! :-D