måndag 18 augusti 2008

Excusez moi je suis en retard!

....är franska och betyder typ ursäkta att jag är sen.....
och jag får väl ursäkta att jag är sen med att uppdatera bloggen, men det har varit lite annat i görningen förstår ni kära läsare. Vi håller på att göra om i arbetsrummet så att det ska bli mer av ett lekrum - så himla kul! Snart återstår bara att rensa lilla K:s byrå....hmmm det kommer att ta sin tid. och det kommer att bli dyrt för lilla mej när jag inser att jag vill köpa massor från me&i:s höstkollektion till henne.....

Har min första träff i morgon - snälla ni håll tummar och tår!!!!

Angående överskriften kan jag ju passa på att avslöja att den frasen fick användas en del under skoltiden både på franska och svenska........undrar hur många elever som ber om ursäkt när de kommer sent idag......
Mina tankar har idag gått till alla skolbarn som har börjat skolan igen efter ett långt och förhoppningsvis härligt sommarlov. Vissa kanske har bävat inför skolstarten då de kanske kommer tillbaka till mobbning och utanförskap medan vissa kanske längtat tillbaka till skolans trygghet kompisar och lärare.
Såg på nyheterna nyss och då sade de att 15% av dagens tjejer i år 2 på gymnasiet har testat droger, jag höll på att hoppa ur soffan, samtidigt är jag inte förvånad....

Inga kommentarer: