tisdag 16 december 2008

En frödjefull jul?!

Läser i tidningen Extra Östergötland idag om tips för att uppnå en fröjdefullare jul. Jag ger er här de bästa tipsen, kryddat med mina egna idéer och tankar:

- Det blir inte roligare än man gör sig. Det handlar om att välja vilken inställning och attityd man vill ha till saker och ting (och personer med för den delen).
- Fokusera på det du kan påverka. Gör klart för dig själv att du inte kan förändra någon annan, du kan bara förändra din egen inställning!
- Tänk på att man har alltid ett eget val. Eller egentligen har man många val och man får välja om! Tänk först och agera sedan!
- Fokusera på de vänner och släktingar som du verkligen tycker om. Är det rätt att jaga Sverige runt för att behaga gamla faster i Tommelilla som ändå knappt fattar att ni har varit där? Har vännen från förr besökt er de senaste tio åren?
- Det tar tid att uppnå sina mål men varför inte visualisera dem redan idag hur vill DU ha det i jul, hur vill dina närmsta ha det hur vill dina barn ha det? Låt alla vara med och bestämma och diskutera och våga för guds skull (eller för er egen) göra annorlunda för en gångs skull!
- Ta det lugnt med mat, dryck och pengar - det är ett år nästa år också!

Julefrid från mig till dig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så klok du är Sara!

Sara sa...

anna: Jag vet! X antal år på univ och skolor vettdu;-)

Anonym sa...

Jahaaa! Du menar sååå! Jag tror inte det bet på mig dessvärre. Eller så var jag klok redan innan kanske... ;-)