torsdag 18 december 2008

Sista mammadagen!!!!!!!!!!!!!!!

Idag är det min sista ensamma mammadagen EVER! I alla fall innan Klara börjar på förskolan och så. Egentligen är det lite ljug eftersom att A kommer hem på julsemester och jag inte börjar jobba förrän den sjunde januari. Sedan ska ju han vara hemma ett par månader innan inskolningen. Men det är min sista föräldrapenningsdag i alla fall! Undrar vad vi ska hitta på? Stan en sväng kanske? Som lärare har man den förmånen att man kan "gå in i tjänst" vilket jag alltså gör från och med idag!

Så tack så mycket till Försäkringskassan för ett gott samarbete! (Det sistnämnda läses med viss mått av ironi!)

5 kommentarer:

Anonym sa...

hhehe grattis! hur känns det?

Anonym sa...

Jag går inte in i tjänst eftersom jag skulle förlora ekonomiskt pga en massa olika anledningar... Är alltså mammaledig tom 6 januari! Det du!

Sara sa...

anna: Skönt tycker jag att slippa slösa dagar, men pengar måste man ju håva in på nåt sätt kan ju inte leva på luft och kärlek liksom!;-)

Sara sa...

linda: Det känns bara bra! Är riktigt jobbsugen faktiskt!

Sofia Cerne sa...

min systerdotter ska gå på dagis, för det har moster gjort så det så...kommer blåvägra säga förskola...