onsdag 24 december 2008

Julbetraktelse...

.............julaftonskväll 2008 går mot sitt slut. God mat och många klappar senare slötittar familjen på teve. Jag är nöjd med min första jul hos svärföräldrarna. Lilla K har varit så otroligt duktig och var med hela julmiddagen och paketöppningen. Hon orkade vara med till halvåtta då det blev pyjamas, välling och nattning. Nu sover hon som en stock. Paketöppningen tog sin lilla tid eftersom man i A:s familj öppnar en julklapp i taget så det tar sin lilla tid. Hur gör ni i er familj?

Godast på julbordet tyckte lilla K var potatis, köttbullar, prinskorv och omelett med räkstuvning! Mamma tyckte bäst om rödkålssalladen, köttbullarna och rödvinet! Vad gillade du bäst?

Man hinner tänka rättså mycket en sådan här dag. Man tänker på året som har gått, på sin familj, syskon och framtiden. Jag har planer - vilket man ska ha och är också evigt tacksam över det coolaste året i mitt liv - året då jag blev mamma och vi blev en familj! Är också glad över att vi fått vara glada och friska!

Tydligen var årets julklapp en upplevelse! Både jag och A hade anammat detta och gav alltså varandra det! (Som om inte varje dag är en upplevelse när man har ett litet barn!) Jag har en helg på hotell med tillhörande kulturevenemang att se fram emot nu i vår (blir nog något i Stockholm) och jag gav honom ett presentkort på en konsert senare i sommar med tillhörande övernattning!

En alldeles alldeles underbar kväll........bäst att återgå till familjen i tevesoffan!

KRAM och God Jul

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

vad kul att ni har haft det fint. Vi har också haft det jättebra :-) Vi öppnar också julklapparna en och en det är så mysigt och spännande tycker jag. Känner mig fortfarande som ett litet barn när det gäller det där med julklappar...

Bäst på vårat veganska julbord var tofubullarna och kapris-jansonen tycker jag.

Hoppas ni får fortsatt härlig julhelg
Kram7veronica