lördag 12 december 2009

Julkort

Nu har jag beställt julkort med bild på vår lilla sötnos. Blev ett lite trollungelikt kort, taget i all hast....det är ju lättare sagt än gjort ibland att fota tvååringar som hellre dansar än sitter still!;-) Det är ju lite så att man skaaaaaaaaaaaaaaaa och man förvääääääntas skicka julkort när man är vuxen och ännu hellre när man har barn....

Får se om de hinner komma annars får jag väl tapetsera väggarna med dem här hemma.

Apropå fotografering så blir jag galen på folk som lägger ut bilder på andras ungar utan att fråga - vad tycker ni? Bryr ni er? Vad gör ni om ni hittar bilder på nätet på era ungar?

3 kommentarer:

Fia sa...

underbara du, du förväntas inte göra något. Du ska bara göra det som du själv vill och mår bra av. Strunta i vad andra tycker o tänker
KRAM

Anonym sa...

Man måste väl inte alls skicka julkort men jag tycker att det är ett fint sätt att visa de man tycker om att man tänker på dem! Sen är det väl mer så att jag känner av förväntningarna att det ska vara ett foto på Ella man skickar, o det är ju som du säger inte det lättaste att få till!

O jag tycker inte att man lägger ut bilder på någon utan att först fråga om lov, allra minst på barn! Helt sjukt oansvarigt och egoistiskt.

Sara sa...

Fia: Jag fick iaf tillsägelse av A att inte krångla och pyssla egna kort. Han betalade gladeligen skicka-efter-kort på nätet! Har ju sagt att jag ska göra det så enkelt för mig! Julstress förbjuden stod det på ett fikaställe på stan idag, tyckte det var klockrent!