tisdag 1 december 2009

Undran

Ganska så halt ute. Det knastrar under fötterna om löven. Biter i kinderna. Blir snorig i näsan. Underbar musik i öronen. Stjärnklart. Undrar om det är vintern som är på väg?

1 december idag. Är lycklig, lugn och varm på något konstigt sätt. Vägrar att ryckas med av julstressen, jobbstressen eller betygsättningsstressen. Undrar om det är det här som är det riktiga advent, alltså att själva lugnet infinner sig på grund av att jag går runt och älskar allt och alla och är lite smygreligiös?

Måste tagga mig till fredag i alla fall , då blir det BSB på Hovet! Favorit i repris skulle man kunna säga eftersom jag var där som barnvakt till mina småsystrar 1998. I år har jag bara en lillasyster med sig. Frågan är vem som kommer att få barnvakta vem?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte ett dugg smygreligiös, du är snudd på den mest religiösa jag känner till och med!
O BSB som förkortning tom... Då är man hard core-fan... Visste jag inte om dig! :-D

Sara sa...

Ha ha! Det är mkt du inte vet anna;-) Nääärå......men har man tre småsyrror så kan man ungdomssnacket! *haha*