lördag 15 november 2008

Kollikokk i skogen!

Var in på Friluftsfrämjandets hemsida idag för att kolla vad de har för verksamhet här i stan. Döm om min förvåning att det verkar ganska så skralt med Mulle, Skogsknytt och allt vad det nu heter. Hallååå vi bor i Sveriges femte största stad så nog borde väl de ha någon form av barnverksamhet???
Eller så är det så att de i den här stan har en hemlig Mulleklubb där bara inbördes beundrare får vara med så därför så skyltar de inte med sin verksamhet. Jag har ju typ skaffat barn för att få gå på Mulle ju! Minns mina glada dagar i skogen när jag själv gick på Mulle och strövarna. När man hade saft i en sirapsflaska och på vintern nyponsoppa i samma flaska fast då med en yllestrumpa över. Mamma hade alltid packat ner typ en liten Plopp eller kexchoklad och så limpmackor med kladdig ost! Jag hade min favoritplats mellan två enar som liksom bildade som en liten grop där man kunde sitta och spana mot stenröset i gläntan där man visste att det bodde massor av huggormar. Funderade alltid på varför Mulle var en tant och gissa om jag var ledsen när jag tappade bort mitt Mullemärke på hemväg från avslutningen. När man senare blev större och fick vara med i Strövarna gjorde vi pannkakor på upp och ner vända oboy-plåtburkar och gjorde svampstuvning över öppen eld av ALL svamp vi kunde hitta! Underbart! Undrar om jag ska önska en Kånken-rygga till Klara redan nu..........

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, jag var livrädd för mulle! Är nog det fortfarande lite faktiskt.

Anonym sa...

ska hon bli en emo unge eller
eddie ska iofs också ha en, men inte sartt då

Sara sa...

robert; Med den luggen som hon odlar just nu så emo - javisst!!!

Anonym sa...

Du vi kanske skulle satsa på mulle själva, morsan var mulle ledare, så jag har det ju i släkten liksom. Agerade skräpmajja någon gång själv faktiskt.