söndag 2 november 2008

Bye bye american pie...........

Är inte speciellt amerikavänlig av mig. Är för dåligt insatt i hur landet fungerar. I min naturklass (miljö) på gymnasiet var det fult att gilla Amerika. De flesta skogsmullar i klassen var väldans världsvana och kunde en massa om stora politiska strömningar och man fick skämmas om man gick och åt på den stora hamburgerkedjan med den skojige clownen. Tur att man kunde sätta sig långt in i lokalen så man inte riskerade att nån klasskompis gick förbi utanför.....

Vad har vi i Sverige fått från amerikas förenta stater förutom den skojige hamburgerclownen och white trash morsor? Antagligen massor men jag är för lat för att engagera mig.

A tvingade mig dock att se en dokumentär ikväll från Bill till Obama som handlade om de senaste amerikanska presidenterna. Jag vet bara att jag gillade Clinton, han hade utstrålning på något sätt.... och vi lärde min lillasyster som då var några år gammal att säga att hon var kär i honom! Ganska så intressant faktiskt att se hur engagerade amerikanerna blir när det är presidentval! Helt klart skulle jag rösta på Obama om jag fick möjlighet. Inte bara för att han är afroamerikan utan för att han står för mer mänskliga värderingar än den andre gubben.

Inga kommentarer: