lördag 4 oktober 2008

Kanelbullens dag!

Kanelbullens dag till ära frågar jag mig - och er kära läsare; Kan man vara bullmamma och partymorsa samtidigt? Jag har en liten teori om detta. Jag tror att även om man får lov att ändra en hel del mot sitt tidigare liv, så är det nyttigt att parta loss och släppa lite på kontrollen ibland. När man får barn så förändras ju världen och livet och det kan i mångt och mycket te sig helt upp och ner...Jag tror att det är viktigt att prioritera och planera för att man ska få ut så mycket som möjligt av livet...Som det är sedan vi fick barn så är det ju så att lilla K kommer allra allra först, man får helt enkelt vänta med att äta, dricka och skita tills hon har fått sitt. Jag skulle aldrig låta henne vänta tills hon blir ledsen eller lämna henne ensam eller så. Så mycket bullmamma är jag att jag till och med kan skita med toadörren öppen samtidigt som jag sjunger imse vimse spindel för en gnällig unge!

Tillbaka till partandet... Jag har ju "gjort mitt" känner jag vad det gäller krogen och jättefestande, gillar hellre "hemmafester" numera... Det tror jag beror på att jag har pluggat i fem år (läs; festat i fem år....) Fy attans vilka studentfester man har varit på...(skriver inte mer om detta här eftersom jag vet att släkten läser....) Som sagt jag är nog ändå mycket mer bullmamma än partymorsa och det känns rätt skönt faktiskt. Vad som är ännu mera skönt är ju att var och en gör sina val och sina beslut kring sina ungar...vill man vara bullmamma så ska man vara det och vill man vara partymorsa ska man vara det! Så länge inte ens barn far illa på nåt vis.

Kanelbullens dag i dag som sagt, självklart tänkte jag som så många andra med mig gå på detta kommersiella jippo och göra egna kanelbullar idag. Ett par glas vin till bakandet och degen känns lite hård...jaja tänkte jag tog väl för mycket mjöl som vanligt.... degen jäser inte som den ska...hmmm....vad är problemet. Jag har ju för en gångs skull använt mig av den rutiga kokboken....När jag ska baka ut kommer jag på problemet: Jag har gjort fettfri deg!!!!!!!!!!!!!
Jäklar vilket gott skratt vi fick oss i köket! Det fick bli extra smör i fyllningen istället. Nu ska jag gå och stoppa in dem i ugnen. Återkommer med resultatet!

Lite reklam för rosa bandet: Jag torkade diskbänken med fin-fina rosa rosabandet-diskdukar från Wettex.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha Vad rolig du är Sara men bullarna skulle säkert uppskattas av vissa :-)! Jag har BTW med rosa bandet disktrasor. Domär galet snygga!

Anonym sa...

Bjussar du på en bulle på tisdag eller? ;-)

Vad kallar man sig om man varken partar eller bakar bullar?... Hm, får fundera ut ngt bra till mig själv! :-D

Anonym sa...

Hej!

Besök gärna vår blogg där vi bloggar om och samlar in pengar till Rosa Bandet till minne av Carolinas mamma som gick bort i bröstcancer för tre år sen. I bloggen kan du läsa hennes berättelse, vad man kan göra för att skänka pengar till Rosa Bandet och mycket annat!

www.metrobloggen.se/rosabandetbloggen