tisdag 14 oktober 2008

Men jävlas då!

Hade köpt finfint garn, strumpstickor - på rundsticka, satt mig med beskrivningen så nu äntligen skulle det bli av. Mitt försök till att sticka strumpor med resårstickning. Tydligen jättelätt - om man nu bara kan få ihop maskorna till en tub på rundstickorna............f*n jag är tydligen jättebra på att sticka, men bara fram och tillbaka, fram och tillbaka.............jag får tamej tusan inte ihop det!

Så om någon där ute vet hur man stickar strumpor på rundsticka, snälla HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

Stickbeskrivningar är jättebra, men lite för lite information för mig tydligen. Det stod bara "se till att maskorna inte är vridna när du stickar ihop till en ring" Jag får inte ens ihop det hela till en ring.................den som hjälper mig vinner en puss i påsk!

Inga kommentarer: