lördag 14 februari 2009

SPORTLOV!!!

Äntligen riktigt sportlov. Med riktig snö, riktig ledighet! Vi styrde kosan upp mot Dalarna så snart jag slutade jobbet i fredags. Här väntade minus fjorton grader och nästan en halvmeter snö! Underbart! Idag har vi klämt lagg, dvs åkt lite längdskidor. En syn för gudarna vill jag lova, men jag hasade mig runt sjön Stångtjärn i alla fall!!! Låter som en bragd på flera mil men i själva verket var det några kilometer bara! Sedan fick Klara åka bakom moster i pulkan - det var en hit! Vi grillade korv och myste i solskenet, hälsade på en pimplare som precis fått en stor Öring - häftigt! Nu på kvällen trotsade vi kylan och gav oss iväg på en liten alla hjärtans dag dejt. Filmen Australia på biografen Falan här i stan - underbar film! Rekommenderas. Den hade allt en riktig smör-gråt-film behöver, krig, kärlek, svett, tårar, barn, hästar, humor och lite naket! Håll tummarna för bra skidväder i morgon - då kör vi en repris.
För er som undrar hur det går med soppätandet så kör jag fortfarande men jag fuskade lite ikväll och åt några popcorn, uj uj uj ;-) Vägning förhoppningsvis på onsdag då jag tänkte ner och träna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter riktigt nice med massor av snö :-)
Här hemma är det också fantastiskt vinterväder. 5 minus och strålande sol....men inte en halvmeter snö.....dock lite vitt iallafall.
Ska på långpromenad till Tinnerö snart.
Vi ses på torsdag.
Ska bli kul!
kram