onsdag 10 september 2008

Dagens hjältinna

Efter att ha använt bilen och kört runt i Linköping de senaste dagarna så stod bensinmätaren på typ mer än noll när jag idag skulle köra till stallet. Minns inte när den sa "Bitte tanken" - det var nog någon dag sen! Jag har ju snurrat runt en massa och sålt me&i, lämnat ut kläder till kunder och varit hos kompisar och fikat! Jag fick köra sakta sakta till stallet för att spara bensinen så att den skulle räcka hem också, vilket jag var väldans skeptisk till! Då kommer ängeln Hanna i min ridgrupp som lånar mig 200 kr så jag kan tanka lite innan jag åker hem! TACK!

Lite smådramatiskt blev det på ridningen när en tjej var nära att rida in i mig. Läskigt! Tack och lov var det hon som red fel väg - inte jag! Puh! Jag som redan innan tycker det är läskigt med hoppning blev ju inte mindre nervös av detta. Dock gick det väldans bra idag! Fick beröm! Red Soffes favvo - Baltray! Rytm och balans stämde och vi fick till några snygga språng och klockrena byten! KUL! För er som inte fattar vad jag snackar om så hoppade vi hinder, typ ni vet Malin Baryard *haha* Faktum är att vi gjorde samma övning som även toppryttare som Malin och Pether Markne använder sig av. Det är kul för då känns det inte riktigt som att man är på en ridskola!

Inga kommentarer: