torsdag 11 september 2008

Rak i ryggen som en fura.....

Rakhet och uppriktighet är något som jag tror hänger samman med mognad. Säger man en sak så står man för det....och är man sann mot sig själv så tror jag att det blir enklare att vara det mot sina medmänniskor också. (Sen kan man ju ändra sig men då är det viktigt att säga det också) Att vara en tydlig människa som är lätt att förstå är ju så mycket enklare att umgås med. Jag tror att det är något man kan träna sig i och att det är en process som man måste jobba med hela livet.

Visst är sanningen jobbig ibland, men den långa och jobbiga vägen är ibland den bästa. Genvägar äro senvägar sägs det ju. Jag hoppas att jag är en någorlunda rak och ärlig person - i annat fall kan man ju jobba på det i alla fall! Sanningen kan ibland vara enklare att fly i från men jag tror att man lär sig mer på att ta tag i saker. Jag kan heller inte låtsas eller gå runt och leva i en låtsasvärld där jag tror eller inbillar mig att jag gillar folk, jag umgås med dem jag gillar och som tillför mig och mitt liv något - basta! Jag börjar så smått lära mig att jag inte kan ändra på andra människor - men det tar tid!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å så bra skrivet! Håller med till fullo!