torsdag 4 september 2008

Lite skit rensar magen?

Blev så himla glad när jag alldeles nyss läste i tidningen "Vi föräldrar" om något som jag vetat om sedan länge:

"Ett praktiskt råd till föräldrar är att man kanske inte ska vara så rädd för att låta sina små barn utsättas för lite smuts, husdjur och olika födoämnen"

Människan som påstår detta är Malin Fagerås Bötcher, Docent vid LiU.

Så jäkla coolt att äntligen få det svart på vitt det jag tänkt länge, att det är bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete - eller att lite skit rensar magen! Jag blir galen på alla amerikaniserade morsor som inte låter sina barn leka i sandlådan, smutsa ner sig eller träffa djur av olika slag! Och jag kan inte förstå den bacillskräck som många har så att dom måste ha alkogel med sig och desinficera där deras små ska vara....

Jag är uppvuxen med diverse små och stora pälsdjur och bodde typ i stallet när jag var liten. Näsan var ju full av damm och spån och snoret var alldeles svart när man åkte därifrån men så har jag ingen astma heller!

1 kommentar:

Sofia Cerne sa...

...försvarsresonemang för att du hatar rasta Fido...;-)