tisdag 2 september 2008

Min livsuppgift

Min syster skriver om att man ska hitta sin livsuppgift. Min är nog - förutom att ge lilla K ett underbart liv att akta mig för tevepejlarn...Har lyckats hålla honom borta från Björkliden i två år nu, men idag kom han. Vi stod och gullade med Klara vid skötbordet och det plingeliplongade sådär hårt på dörren som bara dom kan....tänkte om jag skulle sänka men jag hörde inte teven iaf. Fattade direkt att det var en tevepejlare, så jag drog saaakta saaakta igen dörren så att vi stod och tittade på varann genom en glipa. Samtidigt som jag gjorde detta så funderade jag på vad jag skulle säga. Han kvittrade nåt om att det är lätt att glömma när man är nyinflyttad, men jag tittade honom djupt i ögonen (samtidigt som Klara började gnälla....) att vi har faktiskt ingen teve just nu för vi har småbarn!!! Klockrent!!! Faktum är att jag så sent som igår kväll tänkte på att såhär lite har jag nog aldrig kollat på teve, så det är inte mer än rätt att vi kollar lite gratis ibland....dessutom funkar inte vår texttv och bilden hackar lite nu och då.....

Inga kommentarer: