måndag 1 september 2008

Sjukhuset

Kollade lite på slutet av tv3:s sjukhuset idag när jag nattade Klara.... Ja vi nattar fortfarande i vagnen...Är nog inte läge att köra nån stolmetod, femminutersmetod eller skrikmetod ännu. Vill att hon slutar nattamma först. Ja iaf så var det lilla August som ramlat ur en kundvagn och slagit i huvudet och ev fått spricka, fy fan vad tårarna rann alltså. Det är ju så jäkla lätt hänt att de små ramlar och slår huvudet. Jag bara tänker på alla som lämnar sina barn i soffor, på skötbord och som i det här fallet en kundvagn.........Nog har även jag lämnat lilla K på skötbordet någon microsekund men nu snurrar hon runt så mkt att det är hand på hela tiden......
Åter till nattandet.... Målet är att få henne att sluta snutta på natten, nåt som hon har börjat om med på senare tid. (Ett tag sov hon ju hela natten) och då är det nog inte läge att göra två saker samtidigt.... Jag måste nog åka bort på kryssning eller nåt tror jag då tror jag att det löser sig när hon inte känner tuttlukten liksom.... Ang. nattningen i vagn så är det är så smidigt också eftersom vi har vagnen nere........tids nog växer hon ju ur vagnen, har inte sett nån natta nån femåring i vagn liksom ;-)

3 kommentarer:

Sofia Cerne sa...

Kom hit på husmorssemester...
J åker t Etiopien på söndag...
ang sjukhuset så har du en syster som har snyggdoktorns autograf...
Kram

Anonym sa...

Vem är snyggdoktorn? Missade gårdagens avsnitt - är han ny?

O shit vad fort det går med en liten knodd. Man tror man har koll o så tittar man bort en sekund o då har ngn skit hänt. Svårt att ha järnkoll jämt, men man försöker iaf undvika de självklara farorna.

Sofia Cerne sa...

Det är syster nr 4 som har autografen, har inte namnet. Inte någon ny utan en av de gamla