torsdag 18 september 2008

manliga gosedjur

Hur kommer det sig att de flesta gosedjur får manliga namn? Vad är det som säger att en björn bara kan ha killnamn.........

Det som fick droppen att rinna över var att A döpte Klaras nya ekorre till Christer!!! iofs är ju Christer Björkman gay så det kanske inte gör nåt....

Annars heter Klaras gosedjur som följer:

Nallebjörnen: Björne
Isbjörnen: Isis
Dinosaurien: Dino
Dockan: Hon heter tyvärr bara dockan.....
Nasse: Han heter ju redan Nasse, fast han sover nog på vinden.........
Pippi: Hon heter ju redan Pippi, fast hon är så stor så hon får lilla K leka med sedan.
Ekorren: Christer
Pipen: Ett pipdjur typ sköldpadda/snigelaktig sak..........

Christer är en handdocka i form av en ekorre som Moster Fia kom med förra helgen. De jättesöta hand-djur-dockorna finns på Designtorget. Där finns även Grodan Greta som väntar på ett nytt hem så snart som pengarna trillar in på mitt konto.....Ska be A att han bygger en dockteater till lilla K snart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Just det, så var det, det var EKORREN han hade döpt till Christer!
Ellas baddjur heter dock både tjej- och killnamn + ett mer intrernationellt namn. Jämställt jajamensan!...

Anonym sa...

Det har jag aldrig tänkte på men det är ju samma sak här. Alla Edvins gosedjur heter killnamn, men jag har inspirerats av Anna och nästa djur ska få en lite mer internationellt namn.

Anonym sa...

Jag som är så noga med genus och så har jag aldrig tänkt på det här. Jag är helt knäckt....