måndag 2 mars 2009

Dagens gnäll!

Jag hatar verkligen att bli lurad i affärer. När jag var på Hemtex häromdagen frågade kassörskan om jag ville ha ett sk "club-kort". Jag skulle få tio procent på hela mitt köp och ytterligare 40 procent på en vara. Kör till tyckte jag. När det var dags att betala och dra mitt betalkort sade kassörskan:
-nej nej, du får hem faktura!
WHAT! Liksom.............det hade ingen sagt något om. För mig är klubbkort typ som poäng-bonuskort....................suck suck suck.............jag kände hur kön bakom mig växte men jag skällde väl lite på henne för att hon "lurat" mig och bad henne häva köpet.
-NEJ det går inte............
Ja va fasiken ge mig grejerna då så får jag väl betala när fakturan kommer.
Men glöm och dröm att jag kommer vara kund på Hemtex i fortsättningen.............det sista vågade jag väl inte direkt säga men jag tänkte ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så jäkla typiskt att de ska luras....Hur mycket ränta och vilken aviavgift ville de lura på dig?!?

Annars har hemtex rätt schyssta grejer - men jag ska sympatistrejka med dig :-)