tisdag 17 mars 2009

Jag vann!

Nej anna du är inte tröttast i stan. Där tar tyvärr jag priset idag. Trött, tröttare, tröttast.......jag tittar med ett öga i taget just nu för jag är så trött....

Anledningen till denna trötthet är att vi gjorde en liten nattlig utflykt vid fyratiden i morse. Morgonen tillbringades på barnakuten med lilla K som fick hög feber med tillhörande feberkramper i natt. Inte roligt alls. Tack och lov så hade vi pratat om en bekant till oss vars son haft detta för ett tag sedan så vi visste vad det handlade om. Skönt att veta att man inte blir helt hysterisk när det väl gäller. I stället får man ju världens adrenalinpåslag och handlar ganska så bra. Jag ryckte åt mig närmsta telefon och ringde faktiskt sos alarm. De hjälpte oss att häva kramperna och skickade en pling-plong-taxi så vi fick åka upp med henne för observation. Vi fick stanna en bit in på förmiddagen. Fick hjälp av en kollega att ta min första lektion så då kunde vi i lugn och ro åka hem under förmiddagen. Åkte till jobbet vid tiotiden då Klara låg nerbäddad i sin egen säng. Borta bra men hemma bäst! I sådana här lägen är det faktiskt rättså skönt med ett bra jobb med bra kollegor som man vet stöttar och backar upp! Skönt även att ha ett jobb att gå till så att jag fick tänka på något annat ett tag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch tycker så synd om Klara och er! Hoppas ni slipper vara med om det fler gånger!!