tisdag 24 mars 2009

SVAR PÅ TAL

Min kära vän och kollega Sabine ställer sig några frågor i sin blogg idag. Jag är ju en hjälpsam människa så här ska jag försöka att svara på några av dem.

1. Varför är skolans falukorv så himla vidrig? Den är ju grågrön! Tydligen häller mattanterna på
nån sockerkulör så att korven ska se stekt ut. Äckligt! Dock är inte falukorven det vidrigaste -
utan det är något de kallar för "färslåda", vilket innebär köttfärs som de pressar ner i ett bleck
och sen bakar till en hård, grå massa som de sedan serverar med potatis och brunsås.

SVAR: Falukorv får det bara heta om det är en viss procent kött i korven, vi borde kolla upp det.... det borde heta KOKT korv istf stekt. TOMATISERAD korvgryta - den du!!!

2. Varför kan det inte bli lite vår nu? Nu snöar det -IGEN!

SVAR: Det blir en lång och bra och varm sommar - jag lovar dig!

3. Vad är egentligen grejen med Earth Hour på lördag? Vad hjälper det om några stackare som
skiter i Robinson på tv istället släcker alla sina lampor kl 20.30? Blir jorden ett bättre ställe
då?

SVAR: Sabine min vän. Vi måste hushålla med våra resurser, alla måste hjälpas åt vettu!!! Även om Skåne råkar tillhöra Sverige...Sverige behöver fler barn de kanske vill att vi ska pippa just då!;-)

4. Hur tusan ska jag göra för att klara av labyrintbanan på Robinsonspelet?

SVAR: Ring en vän! Sök hjälp!

5. Vad säger man till en elev som undrar i vilket land USA är huvudstad i (och menar allvar med
frågan)?

SVAR: Gå om grundskolan, gör om gör rätt!

6. Vad säger man till samma elev som tror att ingen som bor på ostkusten vill äta fisken man
fiskar där eftersom den ju då smakar ost?!

SVAR: Bli stå-upp-komiker!

7. Varför får buktalar-Cilla med sin apa ge ut en cd? Och framförallt - vem köper den?

SVAR: Åh, enklaste frågan hittils! Så att Bert Karlsson ska tjäna pengar förstås!

8. Vad ska jag köpa till Fredrik i födelsedagspresent? Börjar bli dags att fundera på det nu...

SVAR: Självklart köper du väl buktalar-Cilla-och-apans CD!!!

9. Varför klarar inte min mamma av att lämna en kommentar på bloggen? SÅ svårt kan det välinte vara? (eller vad säger du mamma?)

SVAR: Hon kan inte översätta bloggen till Skånska!

10. Vad ska man ha på sig när man ska ut och partaja på lördag?

SVAR: Kläder hoppas jag! ;-) Närå men vi kan ju rota lite i varandras....;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å gud vad du är rolig Sara - skrattar så jag gråter!!!

Anonym sa...

Tack för dina kloka svar!
Jag tar till mig vartenda ett :-)

Kram