tisdag 11 mars 2008

Ammande mamma med huvudvärk söker lugn och ro...

I går var vi på Frejafik jag och Klara, riktigt trevligt, men alla skrikande bebisar blev nog för mkt för min lilla mammahjärna. Eller var det för mycket kaffe? Fick ont i huvudet helt enkelt. Satt i under kvällen och kom tillbaka idag på förmiddagen. Sömnbrist kanske? Men jag är så dum att jag ligger och läser på kvällen till och med när både Klara och A har somnat... just nu läser jag Staffan Heimerssons reportagebok om en massa tok-äventyr han har varit med om. Bland annat läste jag om när Usama Bin Laden var i Falun!!! Häftigt! Idag blev det en snabblunch på den lokala pizzerian (sallad för mig dock) med några goda kollegor från skolan. Härligt att få sig lite skolskvaller till livs, då mår man bra! ;-)
Bull-ullorna, mina kära mammakompisar skulle träffas nere på stan, men i och med att vi var nere på stan igår så höll vi oss hemma idag. F*n att vi inte har råd med två bilar...HATAR buss 213 och Östgötatrafiken....Kanske blir nån mer träff denna eller nästa vecka, sen är det ju redan påsk!!! Tiden går.... eller tiden kommer som en vis man sade en gång!

Apropå tid...Hoppas att A kommer hem i skaplig tid, då ska jag låsa in mig i badrummet, krypa ner i badet och lyxa lite för mig själv. Tror att det är det jag behöver... Har jag tur kanske jag till och med kan ta mig till simhallen på torsdag!

Nu ska jag vila lite, Klara sover. Ikväll kommer fikagäster eftersom det är A:s födelsedag -31 år!!! Kommer ihåg tårtan jag gjorde när han fyllde 24 år....time flies! Idag blir det köpetårta från Molins i Ryd, fick tips om att deras tårta med hallon och choklad ska vara god.
GRATTIS ÄLSKLINGEN MIN!
Har köpt biljetter till Winnerbäck på Stångebro, gjort ett fint kort och köpt ett innebandy-klubbe-fodral-väska.

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknade dig på bullullefiket idag, men har full förståelse för hatet mot Östgötatrafiken o dagar då huvudet värker. Hoppas badet blir skönt! :-) *Kram*