tisdag 11 mars 2008

Angående detta med goda råd till nyblivna mammor och skryt om andras ungar

Jag kan lyssna till andras prat så länge man inte klankar ner på nån annan. Det är så jobbigt med folk som kommer med pekpinnar tycker jag, man känner sig så liten och nertryckt då. Jag kan bli så trött och ledsen när jag får åsikter och pekpinnar som jag inte vill ha...Undrar jag över något då frågar jag! Till exempel när Klara började spy sådär mkt som hon inte gjort tidigare, då blev ju jag orolig, men fick goda råd istället för jämförelser med andra barn.Jag är ju mamma för första gången, har aldrig gjort det här förut och man har nog med att kämpa med sina egna tankar huruvida man gör rätt eller fel eller om ens barn mår bra. Man måste ju för bövelen prova sig fram! Då är det inte kul att höra omvärldens allt tyckande och tänkande. Man måste våga stå på sig som mamma tror jag och våga lita på sin förmåga och instinkt. Man är ju bäst på att ta hand om sitt EGET barn, tror inte nån annan skulle kunna förstå eller kunna sköta om Klara bättre än vad jag kan!!!Usch det blev en uppsats det här, men jag tror att jag delar dom här tankarna med flera?!?!?! Eller? Vi är dom bästa mammorna till våra barn - eller hur!!!MAMMA-POWER!

1 kommentar:

Anonym sa...

För att citera en låttext: We gotto take the power back!!!