lördag 22 mars 2008

Rapport från fjällvärlden

Nu har vi haft några underbart härliga dagar i sälenfjällen, närmare bestämt i Tandådalen. Min syster och hennes man har hyrt världens lyx-mansion till oss alla. Så i tisdags eftermiddag åkte vi upp till Dalarna och i onsdags kom vi hit. Efter lite pyssel med att fixa skidor och liftkort bar det ut i backen tidigt tidigt på skärtorsdagens morgon. Man insåg rätt snart att man är lite ringrostig, men va fasiken man har ju fött barn ju...Åkte lite mindre på långfredagen, lite sämre väder och ont i kroppen. Jag och A turades om att åka. Idag påskafton har jag åkt nästan hela dagen. A kom ner med Klara till värmestugan så att jag fick amma. Jag hade även pumpat ur och hon var så snäll och tog flaskan och så. Helt underbart gullig unge vi har alltså!;-) Hittade en spelhåla där kidsen surfade och spelade PS2. Där fanns en bra soffa som jag barrikaderade när jag skulle amma. Fungerade hur bra som helst! Nu har vi börjat packa och städat undan lite i stugan. För den ska kollas av kl 9.40, sen åker vi nog hemöver. Tänk, när man var liten fanns vare sig platt-teve eller trådlöst internet i fjällstugorna...men här sitter man med ett gott glas rödvin och gnager på lite salta pinnar. Saltet svider på mina väderbitna fnasiga läppar....Det är så stärkande och hälsosamt i fjällen!!!

Inga kommentarer: