lördag 15 mars 2008

Hero

...så har hon alltså gjort det igen, Charlotte Perelli. Mager som satan men med en pipa som passar för schlagerdiscodängor...man kan inte annat än att gratulera. Jag unnar henne segern, även om jag kanske hade unnat den eviga tvåan Sanna Nielsen att vinna ännu lite mera. Den poweballaden sjunger jag gärna med i. Jag är ju och förblir en schlagernörd och jag vågar stå för det. Jag har ingen anledning att vara udda i min musiksmak. Melodifestivalens final avnjöts i goda vänners lag med god mat och gott vin, precis som sig bör. Lite lagom susig blir man ju efter ett - två glas vin, men kul är det! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej Sanna var för smörig tycker jag! Gillade Perrellis låt men hade eg hellre sett Nordman som vinnare. Vore ju jättespännande att se hur det hade gått för en så "exotiskt" låt ute i Europa! =)

Unknown sa...

Nice blogg!
:-)

Jag gillade Sibel - hennes ballad var bättre än Sannas.

Men Perelli (som btw ser ut som en transa) klarar sig nog bra i Belgrad.

Vi syns!