måndag 10 mars 2008

Föräkringskassan

Går att läsa i dagens Aftonbladet om hur Föräkringskassan behandlar människor... Faktum är att eftersom allt fler försöker lura systemet så har snaran dragits åt. Jag kan bli riktigt förbannad på de som mjölkar systemen på pengar på olika sätt.....

Men jag får ont i magen när jag ser att man sparkar på de som redan ligger ner. Jag försökte ju bli sjukskriven för min ischias när jag var gravid. Behövde vila... Det gick inte så bra, inte ens läkaren på vårdcentralen ville sjukskriva mig för hon sa att jag ändå inte skulle få nån ersättning från försäkringskassan. Visst - graviditet är inte någon sjukdom, men kan vara så jäkla jobbigt, i synnerhet om man tänker jobba heltid in i det sista... Dom som lägger sig på soffan och oroar sig och äter praliner, dom är det synd om....;-)

Idag är det frejafik med vattengympamammorna! Ska bli kul! Hoppas att "min" vattengympabarnmorska Anneli är där idag. Grymt nöjd över att jag lyckas förmiddags-vila-natta Klara i vagnen. Hon somnade typ av sig själv. *tjoho*

1 kommentar:

Anonym sa...

Mhm! Nicklas mamma får inte ett korvöre fast läkare har sjukskrivit henne pga att hon har blivit utsliten i kroppen av sitt jobb så pass att hon har ständig värk o mår piss.