måndag 14 april 2008

Doppresenter

Sitter och funderar på det här med att önska saker eller inte önska saker. Att önska eller inte önska that´s the question liksom. Klara har så mycket saker redan, vill ju inte att hon ska bli materialist som sin mor. Då är ju upplevelser lite roligare. En gunghäst vet jag att hon önskar sig i och för sig och alla Maxböckerna, en sparbössa som ser ut som en hund och fanns på pk-banken när jag var liten. Tror det är Stig Lindberg som har designat den och hon vill inte ha Disneysaker eller minnesgrejer i tenn....(Näää nu får jag sluta...) Men visst är det så att man skulle kunna ge allt och göra allt för sina barn, jag börjar att fatta det nu det bästa är inte gott nog....

Tänker att dopet blir en kul samlingsdag över generationsgränserna, där MIN dotter kommer att stå i fokus, det blir häftigt! Mkt häftigare än alla presenter i världen.

Tänkte i alla fall att dopgästerna ska få skriva i en bok till Klara eller att dom ska få skriva små brev till henne och skriva datum på när dom ska öppnas....Det vore roligt att se om JAG kan hålla mig från att öppna dem....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med att gästerna ska få skriva i en bok tänkte jag också ha på Elias dop. Har hittat en jätte fin bok där det står Friends & Guests på Ordning och Reda. Sen har jag hittat lite frågor på internet som jag ska klistra in i den som gästerna får svara på...

Namn:
Så här känner jag dig:
Vi träffades första gången:
Mitt första minne av dig:
Beskriv mig med tre ord:
Det här tror jag att du kommer bli när du blir stor:
Ett ordspråk som kan vara bra att kunna:
Bästa rådet för framtiden:
Det här gav jag dig i doppresent:
Några ord från mig till dig:

Anonym sa...

Brevidén hade vi på vårt bröllop och det har varit skiiiiitkul att få öppna alla brev efter hand. Har faktiskt inte tjuvöppnat ett enda. Problemet med det är väl bara att få folk att skriva brev. Är nog lättare att bara skriva i en bok. :-)

Sara sa...

anna: jaaa uuuundrar just var jag fick idén ifrån;-) Kanske skulle ha frågat?

Anonym sa...

Javisst, vi har patent på den du! ;-) Sno på bara! Lovar att skriva ett brev om du bestämmer dig för att köra på den! :-)