tisdag 15 april 2008

Lite kvällspyssel


Ikväll har jag pysslat lite. Har gjort en klänning till Klara. Tyget är ett gammalt Ikeatyg som jag har haft liggande. Tyvärr sover hon så jag kan inte prova den på henne förrän i morgon! Hade inget riktigt mönster eller nåt men min kära syster tipsade mig om att skissa ett mönster efter en klänning som Klara redan har så att den blir någorlunda stor. Sedan klippte jag lite på fri hand. Ingenjörn i huset påpekade dock att den antagligen inte kommer att gå över huvudet på Klara. Jag borde ha satt tryckknappar uppe på menade han. Tryckknappar - klockan 22 på kvällen, det är inte det första man tänker på ;-) Jag tänkte redan från början att det är en provkopia som jag gör. Har beställt lite tyg och mönster från www.stoffochstil.se och nu har jag ju gjort en så nu kan det bara bli bättre.....Kanske kanske vågar jag mig på att sy en dopklänning till lilla älsklingen, men vi får se....

7 kommentarer:

Majas mamma sa...

jättefin!! du har lyckats skapa något så sen på kvällen.. bara de är ju ett stort plus =)

Christine Jansson sa...

Vilken partyblåsa! Jättefin!

Anonym sa...

skitsnygg! tar du emot beställningar? :-)

Anonym sa...

Va fin den blev =)

Sara sa...

Vad snälla ni är då!!! När jag har löst problemet hur jag ska få den över huvudet så kan jag ta upp beställningar;-)

Christine Jansson sa...

du kanske borde skola om till syslöjdslärare? :)

Anonym sa...

så fin! du får sy nått annat än klänningar med så lägger jag med en beställning:)