måndag 28 april 2008

Får man något gjort som nybliven mamma?

....det är en fråga som man kan ge många svar på. Det beror på vad man har för intentioner.....och vad man menar med att få saker och ting gjorda. Just nu sitter jag ute med en kexchoklad och en härlig kopp kaffe! Jag har duschat, fått på mig hyfsat rena kläder och ätit både frukost och lunch och fått undan disken och startat en maskin som snart är klar för att hängas *puh* Det är ju också att få saker och ting gjorda...Menar man att plugga och ta en massa poäng - så är jag evigt tacksam för att jag "bara" är föräldra"ledig" och slipper trilskas med uni och poäng och skit. Måndagar är en sån där dag som vi bara gör vad vi tycker och känner för....knappt en promenad har vi lyckats med idag *haha* Men vad gör det om hundra år liksom....Måste i alla fall ta oss till affärn och köpa frimärken och skicka lite traderagrejer. Helgen tillbringades mestadels ute. Fick gå på spontan grillfest i lördags - mkt trevlig. Husbilen som vi ska hyra en vecka i juli, var jättefin och jättestor;-) *hihi* men det blir nog bra. The lyxfamily Taikon blir det....

1 kommentar:

Anonym sa...

Väntar med spänning på att få se en bild på lyxåket! ;-)