måndag 14 april 2008

Mordet på Engla/Pernilla

...så har han erkänt, 42-åringen som tydligen har mördat både Engla i Stjärnsund och Pernilla i Falun år 2000. Den utredningen var jag lite inblandad i eftersom Pernilla och hennes syster hade varit och käkat på den uteserveringen där jag jobbade. De hade känt sig iakttagna av någon.

Jag och en tjej som heter Lotta jobbade den här kvällen, en kall kväll i juni. Vi var själva och chefen ringde och sa att jag skulle skriva ut mig (hmmm...jobb efter väder ni vet) Men för att va schysst mot Lotta så stannade jag kvar och hjälpte henne att stänga, och vid 01 skjutsade hon hem mig. Dan efter läste vi om mordet i tidningen och sen fick vi åka upp till polisen på förhör. Vi fick titta på fantombilder och allting. Där och då kändes det som om dom var mördaren på spåren. Huva det var lite läskigt eftersom vi jobbade några hundra meter från mordplatsen.

I flera dagar trakasserades vi av reportrar från de stora tidningsjättarna som fått nys om att "mördaren" varit hos oss och käkat bara några timmar innan han begick mordet. Reportrarna hängde runt serveringen och fick det att se ut som om dom "bara" skulle köpa en glass trots att det var jättekallt ute.... och så passade dom på att fråga en massa. Men vi gjorde så att personalen gjorde sig "osynliga" och jag fick fronta dom med att säga att vi inte ger några kommentarer....

Känns skönt att det äntligen är löst. Frågan är hur många fler flickmord han har begått...

Klockan 21 i kväll ska man tydligen tända ett ljus till minne av lilla Engla!

1 kommentar:

Anonym sa...

usch då vad otäckt.